سالانه 300 درخواست جستجوی مفقودین به هلال احمر ایران سپرده می شود
نوشته شده توسط : sadis

' شهاب الدین محمدی عراقی ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: جستجوی ایرانیانی كه در خارج از كشور به سر می برند، بنا به درخواست خانواده هایشان و منوط به داشتن اطلاعات كافی و تكمیل فرم های جستجو و باز پیوند مفقودین جمعیت هلال احمر صورت می پذیرد.

وی توضیح داد همچنین جستجوی اتباع خارجی سایر كشورها در داخل ایران بنا به در خواست متقاضیان خارجی از طریق تكمیل فرم های جستجو و باز پیوند مفقودین جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و منوط به داشتن اطلاعات كافی و مشخصات شناسنامه ای یا گذرنامه ای افراد مفقود شده انجام می شود.

مدیر كل امور بین الملل جمعیت هلال احمر اضافه كرد: وظیفه اداره جستجو مفقودین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط میان افراد جدا افتاده از خانواده هایشان و تبادل پیام های خانوادگی میان ایرانیان زندانی در خارج از كشور با خانواده هایشان در ایران و جستجوی مفقودین و گمشدگان ایرانی در سایر كشورها است.

محمدی عراقی با بیان اینكه این اداره سالانه 300 مورد درخواست جستجوی مفقودین برای باز پیوند خانواده ها از جمعیت های ملی صلیب سرخ، شعب جمعیت هلال احمر و مراجعان حضوری دریافت می كند، گفت: برخی از این افراد بیش از 30 سال از یكدیگر خبر ندارند.

وی افزود: بیشترین متقاضیان جستجو در كشور را افغان ها به دلیل جنگ با آمریكا و مهاجرت دسته جمعی به سایر كشورهای دنیا تشكیل می دهند كه در این زمینه تعداد 30 مورد از تقاضای جستجوی درخواست شده از سوی افاغنه داخل ایران با خانواده هایشان در خارج از كشور به نتیجه رسیده است.

محمدی عراقی اضافه كرد: در مراحل جستجوی مفقودین، استفاده از سامانه های اطلاعاتی به خصوص بانك های اطلاعاتی اداره كل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور، اداره اموراجتماعی وزارت امورخارجه، اداره امورایرانیان خارج از كشور، اداره كل اموراتباع و مهاجرین خارجی نیروی انتظامی، اداره ثبت احوال و پلیس بین الملل برای باز پیوند خانواده ها بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: افرادی كه از بستگان خود در خارج از كشور خبر ندارند یا مهاجرانی كه در خارج از كشور زندگی می كنند و اطلاعی از وابستگان خود در ایران ندارند، می توانند از طریق جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر كشورهایی كه در آن ساكن هستند برای یافتن بستگانشان اقدام كنند.

اجتمام**7029**1572





:: برچسب‌ها: گل , هنر , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: